Fiskalizacija 2.0 predstavlja najznačajniju modernizaciju sustava izdavanja i razmjene računa od uvođenja prvih fiskalnih blagajni. Radi se o sveobuhvatnoj digitalnoj transformaciji kojom elektronički račun (eRačun) postaje obvezan standard u poslovnim odnosima. Uz to, svaki će izdani račun u realnom vremenu biti fiskaliziran, što omogućuje Poreznoj upravi trenutan uvid u sve poslovne transakcije.


Što je Fiskalizacija 2.0?

Nova verzija fiskalizacije označava sljedeći korak u digitalizaciji gospodarstva. Najveća novost je obvezno korištenje eRačuna u poslovanju među poduzetnicima (B2B), uz dodatne mehanizme kontrole i digitalnu prijavu podataka.

Sustav se temelji na dva glavna segmenta:

A) Fiskalizacija svih računa plaćenih preko transakcijskih računa
Dosad su se fiskalizirali samo gotovinski i kartični računi (Fiskalizacija 1.0). Od sada se fiskaliziraju i računi plaćeni putem bankovnih transfera.

B) Obvezna razmjena eRačuna
Papirnati računi i računi poslani e-mailom postaju prošlost. Svi računi razmjenjivat će se putem službenog sustava, direktno između računovodstvenih programa i Porezne uprave.


Zašto se uvodi ova promjena?

Glavni ciljevi su:

Digitalni sustav donosi bržu i precizniju obradu podataka te jednostavniju evidenciju.


Što je eRačun?

Elektronički račun je digitalni ekvivalent papirnatom računu, ali izrađen u standardiziranom XML formatu. Time se omogućuje automatska obrada u računovodstvenim softverima.

Iako se u Hrvatskoj koristi već od 2011. godine, od 2026. postaje obvezan u svim poslovnim transakcijama među poduzetnicima.


Ključni datumi

Datum Obveza
01.09.2025. Početak testiranja sustava eRačuna
01.01.2026. Obavezno zaprimanje eRačuna (za sve subjekte)
01.01.2026. Obavezno slanje eRačuna za PDV obveznike
01.01.2027. Obavezno slanje eRačuna i za subjekte koji nisu u sustavu PDV-a

KPD 2025 – nova klasifikacija proizvoda i usluga

Svaki eRačun morat će sadržavati šifre proizvoda i usluga prema novoj klasifikaciji KPD 2025. To donosi veću transparentnost i bolju statističku obradu podataka. Šifre se preuzimaju putem državnog sustava KLASUS.


Poseban režim za paušalne obrtnike

Paušalci će dobiti na korištenje besplatnu aplikaciju MIKROeRačun za izdavanje i zaprimanje računa.

Uz nju, moći će koristiti i aplikaciju FiskApp za pregled fiskaliziranih računa i kontrolu poslovanja. Za račune prema krajnjim kupcima koristit će se aplikacija poput FIRA, koja omogućuje brzo izdavanje fiskalnih računa.

Ključne obveze:


Nove aplikacije Porezne uprave


Prednosti za poduzetnike

✔ manje administracije – nema ručnog pretipkavanja ni slanja poštom
✔ brža obrada – računi se razmjenjuju u realnom vremenu
✔ uredna evidencija – svi računi na jednom mjestu
✔ ekološka korist – značajno smanjenje upotrebe papira
✔ veća transparentnost – država dobiva jasniji pregled, a poduzetnici manje obveza oko izvještavanja


Međunarodno poslovanje

Fiskalizacija 2.0 odnosi se isključivo na domaće poslovne subjekte. Računi prema inozemstvu izdavat će se kao i do sada, bez uključivanja u novi sustav.


Zaključak

Fiskalizacija 2.0 donosi veliku promjenu u načinu poslovanja, no dugoročno će značiti manje administracije i više vremena za razvoj poslovanja. Ključno je na vrijeme se pripremiti – testiranjem sustava, edukacijom zaposlenika i prilagodbom softvera.

Ova reforma donosi transparentnije, brže i ekološki prihvatljivije poslovanje, a poduzetnicima olakšava svakodnevne procese.

Ako želite stručnu pomoć u prilagodbi na novi sustav, obratite nam se već danas i osigurajte sebi jednostavan prelazak na Fiskalizaciju 2.0!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *